6 Kasım 2013 Çarşamba

Evde yeni bebek, kör bebek

Annesi yavruları peşine takıp çok hasta bir vaziyette resmen ölmek için bizim bahçeye gelmiş. Yapılan iğneler son anlarını rahat geçirmesini sağladı işte.Daha iri olan yavru da  muhtemelen gençlik hastalığı ile kısa sürede çok acı çekmeden gitti.:((
Buncağız kaldı tek başına. Geceler soğuuuk, bu yalnız, hasta ve gözlerin durumunu görüyorsunuz. Çok az görüyor,  o da ışıkta  bir şeyleri farketme şeklinde.

 
 Girdi eve tabi.  Oğlan "eve başka kedi yoktu haniii" tepkisini gösterdi fakat, bunun mecburiyetten olduğu öyle açık ki , sustu.

 Bu fotoğraftakiler iyi hali bu bebenin. Bir süre alt kat bu beye tahsis edildi. Evdekilerden tecrid durumu mecburen.

Yuva hazırlandı tabi. Biliyorsunuz minikler öyle açık ortamda yatmayı pek sevmiyorlar. Kutuyu böyle ters çevirip, ona bir de kapı yaptım. Aman bir sevsin, bir sevsin. İçine giriyor sürtünüyor, çıkıyor bana sürtünüp teşekkür ediyor.:)) İlle üstü kapalı ve küçük ortam olacak.

Parazitlerinden ve dolayısı ile ishalinden kurtuldu. Göz ve burun akıntısı durdu. Şimdi habire ayak altında koşturup bizle oyun oynuyor.
Ah tabi çıktı artık kutudan, koltukta yatmaya da başladı.

Cüncür hala  kaçıyor, Carrefour artık kabullendi. Kısır kediler çok minik kedinin ne olduğunu anlıyamıyorlar, ilk önce çok tepki gösteriyorlar. Ah Julia evde olsaydı tııııııısları, kıııııııhları ile senin ödünü koparırdı pisicik. Gerçi keşke geri gelse o cadı, her haline razıyız.

Cüncür
 Bebeye ad koymadık henüz, huyuna suyuna uygun bir isim sonra bulunur elbet. 
Benim cadılar pencereler de bu şekilde güneşleniyor.  Bu miniği pencereye çıkaramıyacağım için, güneşlenmesi için  sıcak saatlerde bahçeye çıkarıyoruz.  Güneşten faydalanmak için son fırsatlar malum.
(pencere demirlerinin içinde oturan Carrefour)

  Not: O  bol yeşil görüntü ve güller yan evdeki hayvansever yalnız adamcağızın evi. Mor salkımın bir dalını yakalayıp o pencereye sardırdım ben de.:) Gerçi bizim öyle balkon çıkıntımız olmadığı için bütün görüş alanımızı (yol, deniz) kapıyor bu güzel yeşillik. Bizim evi arayan yoldan göremiyor, ancak önüne gelince buluyor. Her nimetin de böyle bir külfeti oluyor işte.
2. Not: Bizim evi aldığımız hanım, bahçeye çiçek dikme sıklığında meyve ağacı dikmiş. :)
 Çoğu birbirini gölgeliyor o derece, aklınıza gelen her meyve var. Bu yaz vereni, vermeyeni tespit ettik. Kimisini çaresiz ayıklayıp başkalarına vereceğiz.
Eşim biraz çiçek ekti, ama  efendim suçlu kötü kediler hiçbirini yaşatmıyormuş.
Köpek ve yavruları çok masum yani. :))
Bana sen ne kadar meraklısın diye sorarsanız, hayatım boyunca yeşili görmeyen bir yerde asla oturmadım.. Baba ocağım bile apartmanın bahçesi parka açılıyordu, dev atkestaneleri, çınarlar öylesi. Ve tam şehrin merkezindeydik. Böyle de şanslı büyüdüm.
Şimdi ise ben çiçek fotoğrafı çekicisiyim, eken eşim. Bu yüzden çiçek hırsızı zanneden bile oldu. Uslanmadım hala çekiyorum. :))



22 yorum:

  1. :'((((
    ......................

    YanıtlaSil
  2. Kimse yazının devamını okumuyor galiba. :)
    Bebek kör bebek, buradan söyleyeyim bari. :)

    YanıtlaSil
  3. offf su havali agrimla bile gordum masalin devamini o gun anneye uzuntumden bakmamisim bile :(
    du yettim :D
    bebeleri merak ediyodum zati

    YanıtlaSil
  4. anneeeeem yerim tipini agzini burnunu gormeyen gozunuu seniiin :(
    minnakBebe sen muhtesem bir anneye sahip oldun haberin olsunnn guzeller guzeli .)
    kiyamaaaz dayanamaaz alir kucagina seni sallaaaar o dunyaGuzeli kadinnnn

    bebegim yaa nasil da guzel masallahlar olsun

    aahshahah o kutuya da bayildim sen benim yaptigim kutuyu gorsen seninki sato gibi walla :)
    benim gilda kutuyu begenmek soyle dursun uzerine cis yapti karaCadi :D

    cuncur' um benim yaa aslanKedikim kabul etmez tabii tanimadan nereye kabul etcek cocuuum :)
    carrefour usluBebe .)

    Ahhh.. Julia.. Geri gel..

    carrefour: tipini yerimmm bakislarini yerim oturusunu yerim ! masallah sana !

    sanirim MorSalkimli eve nufus cuzdanimi ve kedilerimi de alip evlatlik basvurusuna geliciiim
    sizin evdeki nufus yogunlugundan mutevellit kapida yatmayim :D

    bahceye de bakarim hem senin de dizininDibinde olurum lalalaaa :))

    aahshshahahahs seni yerim cicek hirsizi zannedenler bile oldu yazmis aahhshahahah seni yeriiiiim yerim masallahlar olsunnn sana hepinizeee

    ps: ben anlarim hemde cok guzel anlarim walla butun bahcenize bakarim benide al oraya bak miyavlayabiliyorum bile ben
    mmiiuuuuvvvvvvvvv

    :)))

    psII: incir fidani bulamadim ben bu yaz :(
    bi cok kisi incir agaci ugursuzluk dedi etrafimda, dedim ne ugursuzu yaa beniöm cocujklugum gecti tepesinde :(
    hala aglarim bahcemizdeki incir agacini dusununce, hele ki bi yerlerden burnuma gelmesin o guzelim kokusu..

    pff :/

    fleksis hallusis longus tendiniti :)))
    kimseye soyleme boyle cok havali soranlara oyle dicem ezberleyim de :DD

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Bloğumu ziyaretiniz beni çok memnun etti ben de hemen iade i ziyarete geldim.. İyi ki de gelmişim. Bayıldım bloğunuza yakın takibinizdeyim..
    Evet kesinlikle Osmanlıca hakkında her tarihçinin öncelikle öğrenmesi gerekli..
    Kardeşimin hanımı gelinimiz Arap Filistinli kendisi. Bayramda geldiklerinde ona verdim osmanlıca bir yazıyı inanır mısınız kesinlikle okuyamadı ben okuyamıyorum bunu dedi..:))
    Size sevgi ve saygılarımı ögnderiyorum. Siz de benim gibi hatta daha da çok hayvan dostusunuz. Böyle insanlarla tanışınca çok daha fazla mutlu oluyorum..:))
    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Fleksis hallusis longus tendiniti' li sevimli bayan. Yok ben ezberlemedim, seninkine bakıp yazdım. :)
    Lolişim sahalara döndü ( dönmen gerek zaten, bana hiiç baskı yapmadın yorumları açmam için di mi:p)
    Kuzum beniiim, teyzesinin arkasından o da hastahanelerde yatmış. Üzmüş, meraklandırmış. Fleksis hallusis longus tendiniti'nin de inşallah kısa sürede geçer.

    Aa aa bu ev seni de kedilerini de alııır, hem miyavlamayı bildiğin gibiii, bak bahçe bakımını da biliyormuşsun ya. Süüppeeer. :)
    Bizim dinimizde uğursuzluk diye birşey yoktur. Ne karakedi, ne baykuş, ne de incir. Nazar boncuğu diye bir şeyde yok bu arada bunu da söyleyeyim, konuyla alakasız olsa da.
    Bahçede 2 incir var, birini sökeriz demiştik önce. Ama ikisi de farklı tür ve güzelmiş. Kalacaklar yani, bize gelmen için bir sebep daha. :))
    Ama aslında ben seni yandaki bekar adama vereceğim ya:)))) eğitimi ve sürekli biri işi olsaydı. :(
    benim evleneceğim kız hem hayvan, hem çiçek sevmeli diyor fakat arada iş bulup kendine ve hayvancıklarına güç yetiyor. :(
    Evde üç ihtiyar iran. ( çok yaşlı kanserli köpeği geçenlerde veda etti) bahçede köpek ve iki evden otlayan mahallenin pisileri.
    Kimsesi yok, 42 yaşında. Ev de kutu gibi iki katlı, kendinin. Aay amma reklam yaptım di mi?
    Çiçek hırsızlığını hiç sorma yaa, kapıma dayandı biri. Bir çiçeği yolunmuş, ee ama sen resim çekiyordun hep dedi aah aah. Başıma gelenler.
    Hııım karacadının adı güzelmiş: Gilda ve hepsine ve en çok sana mucx. :)

    YanıtlaSil
  7. Miyav kedicik siz de hoşgeldiniz. :) evet evet yorum yaptığım yazıda gelininizi okudum. Gerçekten bayağı farklı, bu yüzden Kuran okumayı bilmemize rağmen mezar taşlarını bile okuyamıyoruz. :(
    Osmanlıca yazımı konuşma diline eeen yakın yazıymış ve çok ekonomik ve iktisatlı bir yazıymış. Bunlar kursumdan ilk bilgilerdi. :))
    Bende bu akşam blogları gezerken, linklerinin arasında kedi kelimesi geçenler hemen gözüme çarpıyor ya. Öyle geldim sizin oraya. :)
    Aman rica ederim, kim daha çok hayvansever diye ölçüm yapmayın. Utandırmayın beni. Hem siz eşimin meslektaşısınız. :))
    Benden de çok çok sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  8. hhihohohohoiihihii walla sonum oraya dogru gidio galibasi yan eve gelin gelsem arada sana kacar kacar gelirim sonra komple yerlesirim adamcagiz bunla mi ugrasicam diye beni bosar bosamaz aahshahs :))))

    pff walla cok aciyo ayagim hala ya :(
    tabii ne sandin izinden geliyorum alla allaa :)
    mmiiuuvvvv

    aaahhh incirAgaclarim. .

    olsun nazar boncugu olsa da olmasa da ben mavi rengi pek severşm, turuncu sariyi da cok severim her rengi cook severim ki ben
    hele yesil
    ahh bayilirim bayilirim

    aahshahshshah bak yaa bide usenmemis bakmis yazmis havali hastaligimi
    :)))))

    yerim seni annelerin ablalarin ennn ennn tatlisi .)

    lllalalalallalaaa .))

    mmuuuccckkks

    YanıtlaSil
  9. Aa yan eve gelin gelince kaçıp kaçıp niye boşatacan kendini deli kız. :)
    Dipdibe yanyana her dakka beraber olcaz zaten. :)
    he adamı işe yollayıp, bütün günü bu annenle geçirip yemek yapmazsan kızdırısan bilmem diyeceğim ama , öyle durumda da kaynanalık yaparım. Hadi doğru mutfağa derim. :))))
    Maviyi bende severim ve her rengin soft haline böööyle pastel pastel bayılırım bak. :)
    Allah'ım şifa versin en kısa zamanda, beni de haberdar et doktora gittiğinde. Mucx.

    YanıtlaSil
  10. olsun ben senle olursam dedigin her seyi yaparim ki seve seve hemde kahkahayla ki biliyosun ki
    bu -ki' ler bana yine bulasti ya hadi hayirlisi :)

    tememmm az daha beklicem gecmezse gidicem, simdi iki saat rontgen sirasi beklemeyim diyorum sonra kavag ediyorum hadiii benim bogrum aciyo diye, sonra ordaki insanlarda hakli olarak diyo ki e biz niye bekliyoruz keyfimizden mi bizimde aciyo bi yerlerimiz
    sonra ben de amaan iyi be cektirmiyorum rontgen falan bogrum dusse donup almam diyorum kimse sallamiyo :)))))
    ama gidicem belkim rapor falan alirim ise gitmem lalaaaaa :D

    bknz: anne karnim agriyo okula gitmesem diye mizildanan kizCocugu :p

    mmuuckks

    YanıtlaSil
  11. Allah'ım her sözümü dinleyen bir kız evlat. Rüyalarım gerçek oluyor, ne mutlu bana.
    Aah bütün bunlar cidden olsa daha ne isterim.
    Evet ihmal etme git doktora ve kimselerle kavga etme hıııı. ( hemen havaya girdim bak). :)
    Beni de haberdar et lütfen.

    YanıtlaSil
  12. walla her an atlayip kacabilirim orlara zira burlar daraltti bunaltti allah beterinden korusun :(
    yok yok gitcem yarin falan soz

    ps: cuncur' u yerim !

    YanıtlaSil
  13. Bizim evin hallerine ne kadar da benziyor anlattıklarınız. Bizim paticanların çoğu sağlık sorunları olan kedicikler. Sokakta bırakılsa yaşamaları olanaksız türden olanlar yani. Ne yapalım, elimizden geldiğince çare olmaya çabalıyoruz. Bu kör bebecik de belli ki aynı durumda. İyi ki de sizin gibi bir melek anneciği oldu:)Sizi tanıdığım için çook mutluyum. Kulak kesilme meselesine gelince; beni de derinden sarstı. Bunlar kesmemişler, resmen doğramışlar. Ne yazık ki böyle yapacaklarını bilmiyordum. Sinirlerim bozuldu ve ben de ağladım. Epeyce de söylendim ama olan oldu bir kere. Bundan sonra gideceklerin kulaklarının kesilmemesi için elimden geleni yapacağım.
    Not: İçten yorumunuzu izninizle kendime sakladım. Çünkü bizim duygularımızı ve minik patilerimize olan bakış açımızı anlayamayan bir takım insanlar sinir bozucu sözler yazabiliyorlar. Aslında hiç dikkate almamamız gerekiyor ama yine de kırılıp inciniyoruz. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  14. Lolla' m kaç gel, kaç gel. :)
    Zaten Cüncür' ü de gelirsen yiyebilirsin. :))

    YanıtlaSil
  15. Begonvilli ev, ben de zaten size bırakmıştım kararı.
    İyi yapmışsınız, zaten onlara ne dersek diyelim fikirleri değişmez. Biz üzüldüğümüzle kalırız haklısınız. :(
    Ve Teşekkür ederim bütün güzel sözleriniz için. :) Asıl ben sizleri tanıdığım için çok sevinçliyim.

    Bizim evdekilerde hep sağlık sorunundan eve girdiler. Kayıp kız Julia yı ise hikayesinde yazdığım gibi, dobermendan korumak için eve almıştık.

    Kulak kesilme konusunda bende aynı sizin gibi diğerlerini kestirmiyeceğim demiştim.
    Ama veteriner bana "siz bilirsiniz fakat daha sonra birileri onu yine ameliyata getirise boş yere yeniden narkoz ve dikiş olayını yaşarlarsa" deyince hak verdim.
    Bizim eski evin orada hayvansever kadın çoktu. Kısırlaştırma arabası gelince de yakaladıklarını götürüyorlardı.
    Sizin orada ise ilgilenen iki kişi olduğunuz için belki bu tehlike olmaz.
    Benim oturduğum belde de; apartmanda evin içinde köpek sahibi olan çok. Ama gerçekten çok çok. Bunların çok büyük çoğunluğu sadece kendi köpeğine çok kıymet verip, diğer bütün hayvanları - yani sokak köpekleri ki çoğu küpeli ve kedileri- pislik olarak görüyorlar. Benim bir de bu insanlara hiç tahammülüm yok işte. Kedilere en çok zararı da bunların köpekleri veriyor zaten. :(
    Hepsi Allah'ıma emanet olsun.
    Bilmukabele benden de kucak ve patiler dolusu selamlar. :)))

    YanıtlaSil
  16. Oturdugunuz yer ne guzel, çok ozendim vallahi :)) Minik kedi için de üzülmedim esasında, çünkü sizi bulmuş şansı donmuş artık o engelini bile unutmuştur :) Gözleri için yapılabilcek bir şey yok muymuş peki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. :) Rabb'im size daha güzellerini nasib etsin inşallah. :)
      Evet minik çoook mutlu, en oyuncu dönemini yaşıyor. Bizi de çoook mutlu ediyor. :)

      Yok gözleri için artık yapılacak pek bir şey yok. :( ışıkta az bir şey görüyor, sinek takip ediyor aydınlıkta. Ama önündeki oyuncağı zor görüyor. Evde kendini idare ediyor bıcır bıcır, puuur puuur, mııır mııır. :)))

      Sil
    2. Amin, inşallah :)
      Arkadaşımın da iki gözü kör bir kedisi var, 1 senedir birlikteler ve de çok mutlular.Herkesin harcı degil engelli bir can bakmak, tebrik ederim sizi.

      Sil
  17. Merhaba kedili teyze ne kadar ortak yonumuz war. Bana kopekci oedici kiz anneme kopekci kedici kadin derler sokak hayvanlarina baktigimiz icinde her gun mahalleliyle kavga ederiz (su an ben maalesef tasindim turkiyeden ama annem savasa som gaz devam) minik kor kedicik gozbebegim miami getirdi aklima. Mia 4.5 yildir benim yanimda olan yakisikli kor kedim. Daha bebekken olmek uzereyken biahalleninin bahcesinde sular icinde yuzerken buldum. Iki gozude yesil balonla kapliydi tedavileri yapildi sonuc mia %90 gorme yetisini kaybetti ama olmedi. Daha oncedrn kor kedilerin gorem kedilerden ev icinde hic farklari olmadigini duymustum evet dogruymus mianin bilmesem kor oldugunu asla anlamam . Yemi uyemiz ailemize hosgelmis sansli bebekmis. Blogunuzu gercekten cok begendim suan telefondan giriyorum pcye gecimce takibe alicam.
    Sizin gibi guzel insanlarla tanismak beni cok mutlu ediyor. Iyiki varsiniz
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekür ederiim. Sokak köpeklerini benim alıştırdığımı komşular yeni yeni farkediyor. Du bakalım, o isim ne zaman denecek? :D
      Evet bende bir anı kitabı okumuştum, kör kedi ile ilgili.
      Aah ah ne oyuncu oldu bir görseniz. Çook tatlı. :)
      Mia ve diğer canlar da pati dolusu sevgiler. :))
      Geldim sizin oraya Hollanda'yı gezdim. :)
      Tekrar teşekkür ederim sevgilerimle.

      Sil

Miyaaaavv dedi kedilerim :)