22 Eylül 2013 Pazar

Pisi pisi julia (son)

(Ve uykuda bale yapan Julia pozları)




Gel zaman, git zaman bir kış günü; bizimkilerde bir faaliyet, bir faaliyet.
Bir sürü kutu getirdiler eve, bize yeni yuvalar, oyuncaklar zannettik. İçine girdik, çıktık, zıpladık, hopladık, saklambaç oynadık.
"Hayıır bunlar sizin için değil, bizim" dediler. Dolaplarda ne varsa onlara doldurdular. Bütün oyun kutularımızı  bir kamyona koydular ve gittiler.

Annem akşam gelip,  hepimize yemek verdi. Sonra da Cuncür' ü sepete soktu, Carrefour'u da kucağına aldı, bir taksiye  binip yine gitti. Ertesi gün hepsi yine geldiler, evde son bir kaç iş mi ne  varmış? Giderken bu sefer o sepete beni tıktı annem. Ben hiç hoşlanmadım tabi o dar yerden.


"Şhııııışt" dedi bana: "kayınvaldemin bahçesini, gıcık eltimin penceresini ne kadar çok sevdiğini biliyorum. Fakat seni o dobermanla karşı karşıya bırakamam. Burada hiç kimse seni koruyup kollamaz.  Beni de çok sevmene güvenerek seni götürüyorum"
Doğru söze ne denir? Sevdim onu bir kere.

Yine de, yeni eve girince mızmızlandım biraz. Efendim, Cuncür ve Carrefour hiç benim gibi yapmamışlar. Sanki kırk yıldır bu evdeymiş gibi, hemen masanın altına girip battaniyelerinin üstünde sarmaş dolaş yatmışlar. Ben niye kuduruyor muşum?
 Ama onlar tembel, hımbıl. Cuncür sadece kuşlara "eee" diye çene titretir, Caarfıır  uçan sineği seyredip, yerdeki böceği şöyle bir dürter.
Oysa ben öyle mi? Ben  bir avcıyım! Uyanık  ve dikkatliyim.
İçeri dışarı, girdim çıktım. Her tarafı kolaçan etmem gerek yani.

 Eve dönünce de, kapının alt köşesine maaaw diyorum. O zaman  sesim üç katın merdiven boşluğunda yankılanıyormuş. Benim geldiğimi anlayıp hemen kapıyı açıyorlarmış. Harika!
Neeymiş, iç kapı dış kapı sayesinde  sesim dışarıda dağılmadığı için duyuluyormuş. Ben anlamam o fizik kurallarından. Kedice kapıyı çalabiliyordum ya, benim için bu yeter ve hatta buna bayıldım!
  Hoş, öbür evde bahçeye açılan bir  telli havalandırma kapısı vardı. Ben onu hem içerden, hem dışardan tırnağım ile açabiliyordum. İçeri girdiğimde kapının açık kaldığını kolayca anlıyorlardı tabi, fakat dışarı çıktıysam  kapının açık olduğundan habersiz oturuyorlardı. Zavallılar!
Cuncür mesela bu kapıyı ancak içeriden ayı gövdesi ile yüklenip açıyordu, ama dışarıdan içeri giremiyordu işte, ooooh.

Annem evde yerleşmeye çalışırken; babam hergün hem annesini ziyaret edip, hem de soydaşlarıma yemek taşıdı. Annem ise ara ara gidip şu yukarıda pencereden bakan baylar Sarıoğlan Edi ve Minti'yi de getirdi yeni eve, bahçeye.
Ve hatta onların hikayesini de bana kakalamak istedi de,  asla kabul etmedim. 
Aay biliyorum bu kelimeyi benim kibarlığıma yakıştıramadınız değil mi?
Haklısınız, fakat reca ederim kuzum, yoruldum. Kendi hikayemi bitirip gitmek istiyorum artık. Aaa Meltem ve Zıpzıp'ı da ben anlattım değil mi?
"Zaten onların bu evdeki hikayesini ben azıcık biliyorum" dedim anneme.


Çünkü 12 ocak 2013 den beri evde değilim. Buraya taşındığımız tam bir ay olmuş her tarafa da alışmıştım. Sonunda o dobermanı kaçırmayı da başardım galiba, hiç görünmez olmuştu. 

Fakat o gün çok çok yağmur yağmıştı, ben eve dönmedim. Annem de civardaki bütün ardiye, bodrum neresi varsa artık; her yeri aramış. Bir aydır tanışmadığı yeni komşuların kapısını benim yüzümden çalmış. Onları hırsızlıkla itham ettiğini zannetmesinler diye en kibar sesi ile konuşarak bodrum kapılarını açtırmış. " sizin haberiniz bile olmadan çok sessizce içeri girer. Kapıda kitlenince orada kalmış olabilir, lütfen" demiş.  Bu vesile ile de tatlı bir komşuyla tanışmış. (çoğu bu angarya işi çok suratsız bir  şekilde yapmışlar çünkü)
Ve yakında dere olduğu için burada  farenin biraz çok olduğunu öğrenmiş. Sanki öbür tarafta azmış gibi!
 O zaman benim içeri dışarı o kadar çok gezmemin sebebini anlamış. Yaaaa...
 Bu meşhur beldeye adını veren, kendisi de meşhur dere, evin hemen karşı kaldırımında akıyor. Tabi insan elinin değdiği neresi bozulmamış ki o kurtulsun?
 Dere  yatağının her iki yanında yükselen üç metrelik beton yüzünden; aşağı düşen çıkamaz diyerek, taa denize kadar baka baka beni aramış. Taa dediysem; atıyorum eski ev denize 50 metre uzakta ise, bu ev de 500 metre filan  uzaktır ancak.
Ben bunları nereden mi biliyorum? İki sefer rüyasında birbirimize kavuştuk.
Birbirimize nasıl sarıldık, görmeliydiniz.
Şimdi annem, benim sevgili eski bahçeme dönmeye çalıştığıma inanıyor. İki evin arası onun totoş yürüyüşü ile 45 dk. filanmış. Avcıyım ya, karnımı doyurmakta hiç zorluk çekmeyeceğimi de iyi biliyor.   "Hâlâ nerede kaldın?" diye sorarsanız, ehh benim  insan görünce nasıl saklandığımı anlatmıştım size. Onun için "uzun sürer bu kızın seyahati" diyor.

Herşey olabilir.

Şimdi siz; benim nerede olduğumu size söylememi bekliyorsunuz değil mi?

Fakat söylemeyeceğim. Bu da bana kalsın.
Hikayemin başında bir sır.
Sonunda bir sır...
Eeh bana da böylesi yakışır.




13 yorum:

  1. bayıldım hikayesine julia'nın. kayınvalideler, görümceler derken bir sır bırakmamış evde çocuktan al haberi işte ;)
    çok keyifli paylaşımlar ellerinize sağlık.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuz hayırlı olsun. Artık ben de takipçinizim. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  3. teyze yerine abla diyelim,bu kedilerin hepsi sizin mi ben de severim kedileri bu arada bloguma abone olur musunuz tşkler şimdiden
    http://cihat-43.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. JULIAAAAAA artik eve don, annen seni cok ozledi, teyzen de merak icinde.... Canim S.cgm, o gun okudugumda burayayazmak yerine seni aramak istedim, sonra saate baktim gec olmus belki diye ertesi gune biraktim, ve de arayamadim tabi. simdi de saat 22:20 yine gec diye arayamayacagim icin eposta gibi buraya yazayim dedim:)) Oncelikle yeni manset resmini cok cok begendim, gercekten Edi ve Minti mi onlar:))?? Juliaya bir an once kavusmanizi yurekten diliyorum. Bu aksam burada kucagimda sevdigim bir kediye o kadar cok benziyor ki kadife gibi uzun yumusacik tuyleri ve ayni renkleri ile. Burdaki daha 3 aylik, bakanlari var kardesleriyle annesine ama 2 ay once hepsinin iicnden onu cekip aldim vallahi eve 2. yapmak istedim, köpeğim sevdi optu ama kedim tıss tıss saldirdi korktum geri goturdum. Simdi de nasil tatli olmus, bugun iyice yumuldum. Ve ayni Julia tipinde:((( Veeeee sen cok tatlisin Anlatmaya devam canim.

    YanıtlaSil
  5. Aaaaa diyorum bu arada:))) asagilara bakinca farkettimki sen yorumlara acmissin ???? Artik???? Sanki icime dogmus gibi tam senin adini yazmistim yorumum icinde birden nedense silip basharfine cevirdim. Ama simdi de farkettimki ben de hem oglumun hem kendi adimi acik yazmisim:)))) Yayinlamasan da olur yani :)) Yani senbilirsin.

    YanıtlaSil
  6. @Juliette
    Teşekkür ederim. Ah bir bulsam Julia yı, hasret giderdikten sonra ağzıına biber süreriz bizde. :)))
    Kayınvaldem cici ama, çünkü o kedi seviyor. :))

    @Selda nın mutfak defteri
    Teşekkür ederim, benden de sevgiler. :)

    @cihat oğlum sen teyze diyebilirsin rahatlıkla. :) evde şu an iki kedi var fakat bahçe dolu dolu. :)

    @benim güzel adsız arkadaşım, sildim ben oğlunun ve senin ismini. :) Julia dönse ah, hiç olmazsa öbür eve dönse hemen yazacağım buradan. Evet pencereden bakan onlar. Öbür evde çekmiştim bu fotoğrafı.
    Evet kediler birbirine zor alışıyor. ben şııışt diyorum, kızıyorum, ciddi bakıp kızıdğımı belli ediyorum. Sonunda alışıyorlar. Alaydın keşke.
    Sen çok tatlı ve çok iyisin. Bu yüzden herkesi kendin gibi görüyorsun. Canımsın benim

    YanıtlaSil
  7. benim de anaç kedim war ismi tekir ve 16 yaşında anaç kedinin torunları bile var şimdi=))

    YanıtlaSil
  8. benim de kedilerim var bir tanesi anaç 16 yaşında ismi tekir,anaç olan kedim şimdi anneanne oldu=))2 tane torunu var

    YanıtlaSil
  9. Maşalaah annem, oy severim onun canını ben. Torunu az kalır, onun torunlarının torunların torunları bile vardır o yaşta. :))

    YanıtlaSil
  10. aynen abla,torunları war demiştim ya yavru kedilerin annesi olmadığı zaman anneanne torunlarının süt ihtiyacını karşılıyor bizde hayret ettik bu duruma=)

    YanıtlaSil
  11. ben geeeeldim lalalaaaa
    du bi dakka neler olmus kacirdim gene hay allaam mide beni oldurdu ofPof

    ahahshsa o Cuncür'un ee'lerini ben bi gun yicem ya du bakalim ahahaha
    hea naapsin caarfır alla alla belki cocuk yorgun herkes sen mi ayol fit olsun ben bile kaykildim len Julia aanim:D
    ahahhaha ben onu tirnagimla acabiliyodum diye bide serzeniste bulunmus ahshshaha sipaaaa
    ahahaha walla dayak yicen Cuncür'den ben sana diim ahanda

    okumadim devamini!!
    okumicamda!
    :(((((((((
    iyi git
    :((((
    ooooof
    aallaaam ya aldircam butun gozyasi bezlerimi beynimdeki duygusal kisimlari aci kisimlarini aldiricam artik
    okumadim okumicamda yazsanda okumicam :((((((
    iyi halt ettin kayboldun :(
    gelirsin ama pesinde bi suru erkek kedikle ppeeeh
    :(
    pis :(
    mikrop :(

    YanıtlaSil
  12. :( dua et bize ablası. Peşinde bir sürü erkekle gelemez ki, kısır o.
    Ve Haklısın, pis mikrop. :(

    YanıtlaSil

Miyaaaavv dedi kedilerim :)