27 Ağustos 2013 Salı

Pisi pisi Julia 1

Ben Julia. Ama asla böyle seslendiğinizde bakmam.
Tam adım, benim tercih ettiğim şekliyle  'Pisi Pisi Julia'. 
Artık ben;  bu  'Julia' kimdir bilmem de,  seslenişteki 'pisi pisi'  hitabından dolayı mı bakarım???
Yoksa ismimi bütün olarak,  bu kalıpla mı kabullenirim o size bir sır. Benim özelim, o bana kalsın.

17 temmuz 2006 doğumluyum ben. Sevgilim, tatlım, aşkım, bütün dünyaam, insan annemin karşı bahçesinde doğdum hemen. Burası babaannelerinin bahçesi, benim de evimden sonra een sevdiğim hatta birinci sırada sevdiğim yer.



Bahçede atıl bir dolap varmış, annem diğer üç kardeşimle beraber beni orada doğurmuş. Sonra o dolabı kaldırdılar, geçici duruyormuş, annecim fırsatı değerlendirmiş.

Ama tam o noktada geniş mermerli bir pencere vardı, şöyle güneye bakan. Hem güneye, hem de insan annemin evine bakıyordu. Tam sokak kapısı ve mutfak penceresine karşı....
Benim de een büyük zevkimdi o pencere de güneşe karşı keyifle uzanıp,  böööyle bööööyle uzuuun uzuuun sol ön patimi yalayarak annemin evini kesmek.

Kızardı bana "vücudunda sadece sol patin yok, biraz da başka yerlerini temizle" diye. Ee ben de bir de sağ arka  patimi uzun uzun yalardım. Yeter bence.

Fakat o yetmediğini iddia ediyordu, çünkü ben çok uzun tüylü, sincap kuyruklu bir asalet timsaliydim. Etrafta kuğu gibi süzülürdüm. Ama uzun tüylerim ve koccaamaan  siyah kuyruğum biraz -azıcık ama-kirlenirmiş, ne yapayım?  Yağmurda hiç ıslanmadan eve gelmeyi becerip sizi şaşırtabiliyordum değil mi?

 Oysa saf oğlunuz Cuncür öyle mi! İki damlacık yağmurda bile dizlerine kadar çamur olmayı başarır!  Tebrikler kendilerine efendim, oysa ben zarif, kibar, asil bir kızım.

  Fakat böyle havalı havalı yürürken,   terbiyesizlik yapan olursa da;  hiç kafamı bile çevirmeden bir pati sallarım, çizerim, işini bitiririm alimAllah! Hiç kimseye eyvallahım yoktur bakın!
                          (yüzünü gizleyen Julia, en sağdaki beyazlı tekir annesi  ve kardeşleri,)
 Benim güzel kedi annem  çok çok  genç anne olmuş, ona  'Küçük Anne' demişler,  adı öyle kalmış.  İnsan annemin bahçesinde bol yemek olduğunu farkedip, bizi daha bir aylıkken oraya taşıdı. Burada bizden başka  da kediler vardı..
Ben çok utangactım, -bakmayın hala öyleyim-  bu huyum hiç değişmedi. Herkes yemek yerken ben gizlenirdim. Bir tek ben,  insan annemden uzun zaman kaçtım.  Ama sonra da ev prensesi olan sadece ben oldum. İlginç değil mi?

Biz 1,5 aylık  bebekken  beyaz kızkardeşim bir hasta oldu görmeyin. Gözlerinden kahverengi sular akıyordu sanki. Hoop hop hop,annem diğer üçümüzü o bahçeden kaçırdı.

Ne sandınız ya, kediler karantina uygulamasını da çok iyi bilir.  Aslında her bişeyi biliriz biz, hıh!                                 

Zıpzıp
İnsan annem de  o hastalığı ilk defa görmüş. Kocası "ooo o gençlik hastalığı muhtemelen, bu hastalık yavrularda olur. Önceden aşı gerekir bu hastalıklara.  Şimdi bir şey yapılmaz" diye kestirip atınca  "pis ve.teri.ner, kötü ve.ter.iner"  diye saydırmış annem.  Annemin hatırına antibiyotik tedavisine başlamış, başlıyabilmişler çünkü beyaz kardeşim hasta olduğundan dolayı onlardan kaçacak halde değilmiş.  Ve yaşasıııın, tedaviye  cevap vermiş. Hatta insan annemin peşinden her yere gitmeye  başlamış. Çok küçük olduğu için herhalde, hızlı hızlı yürümüyor zıplıyormuş.  Bu yüzden onun adı "Zıpzıp" olmuş.
İnsan babamız da bu olay üzerine "ben hayatımın dersini aldım, demek ki Allah'tan hiçbir zaman ümidini kesmiyeceksin" demiş.

Kedi annem yemek kapıp bize getirmek için bahçeye geldiğinde, kızkardeşimi iyi görünce bizi yine geri taşıdı.
Ve  tam 2,5 aylık olduğumuzda bizi tamamen oraya bıraktı ve gitti.
Kendine çok uzak olmayan bir noktalarda yeni mekanlar oluşturup, yeni yeni bebekler yapmış. Çoook seyrek, yemek bulamadığı zaman gelip insan annemden yemek istiyordu. Her geldiğinde de bana "bak, bak Julia annen geldi" diyorlardı.
Birbirimizi kokluyorduk,  hani aşina  gibiydi ama?????

Neeeeyse, bundan sonra artık tek bir annem olduğu için  'insan annem'  diye ayırmama gerek kalmadı. Siz kimi dediğimi anlarsınız artık. Ben uzun süre annemden  kaçmaya devam ettim, ama sonunda bir baktım ki onsuz duramıyorum. Yemek yemeyi bile boşverip annemin  kucağında olmaya can atıyorum.
Hatta  o sokakta yürürken ben koşup önüne geçerek yere yatıyor ve göbeğimi açıyorum. O da eğilip beni okşuyor, mıncıklıyor ve doğrulup yürümeye devam ediyor. Ben yine hızlanıp önüne geçip yere yatıp göbek açıyorum. O yine eğilip seviyor beni. Yine, yine, yine.... Hiç yorulmam bunu yapmaktan, çünkü ona çoook  seviyorum. O da sayemde, eğil kalk jimnastik yapıyor  işte, fena mı?

Ama bugünlere gelmemize daha var.

 Hııım, hani  Maydanoz abla şarkı söyleye söyleye mahallenin bıçkın delikanlılarını bahçeye toplamıştı ya. O beyefendiler gelmişken bize de  merhaba! demeden geçmediler. Ben hadi neyse de, Zıpzıp henüz çok minik ve çook saftı.

Ben Maydanoz abladan bir gün sonra doğum yaptım, Zıpzıp' ta benden bir kaç gün sonra. Benim  3 bebem oldu. 
Zıpzıp ve Julia
Ama Zıpzıp kendi yavrularını doğurduğu yerde bırakıp, gelip benimkileri emzirmeye başlamamış mı? 
Doğurdu mu? Doğurdu! 
Emziriyor mu? Emziriyor. 
O yavru, şu yavru farketmez dedi herhalde!
Çok saf olduğunu size söylemiştim değil mi?

Annem seslerini duyup o yavruları da kapıp yanımıza koşturdu ama onlar yaşamadılar maalesef. Benimkilerin  

 (ve daha sonra bahçeye gelen atılmış yavruların) iki tane annesi oldu diyeceğim, fakat  pek bana iş kalmıyordu. Zıpzıp kardeşim, milli anne görevi üstlenmişti bir kere. 
O yazın sonunda Zıpzıp kardeşimi trafik kazasında kaybettik.
Bir sene sonra ben tekrar  doğum yaptım, iki bebeğim oldu. Annem beni  ikinci yavruyu hemen  yalayıp temizlemediğim için biraz suçluyor. Kendisi müdahele etmesine rağmen yetişememiş. Halbuki o bence zaten yaşamıyordu. Bunu anlamak istemiyor!

Diğer bebeğimin gözleri açıldı, fakat boş boş bakıyormuş.

Köfte
Benim ilk bebeklerimin gözleri de ancak tedavi ile açılmıştı.  Bu bebeğime de ilaç tedavisine hemen giriştiler,  tam değilse de kendine yetecek kadar görmeye başladı. Kataraktlıymış benim kızım.
Bebeğimin  bir yığın ismi oldu, ama en kullanılan adı ise  
Köfte idi. 

Köfte kızım bahçemizin neşe kaynağıyken.....
Hani dedim ya size,  benim doğduğum karşı bahçe... 
Babaannemizin bahçesi....
Onun diğer tarafında bir doberman var, benim hasmım, düşmanım! İki apartman arasında, tam bir apartman yeri kadar kooccammaan geniş bir bahçede yaşıyor. Bağlı bile  değil. Hangi köpek böyle rahat koşullarda yaşıyor ki?  Ayrıca her gün de sahilde uzun bir yürüyüş yapıyorlar.  
 Buna rağmen annesi babası, onu  sabah akşam bizim sokağımıza salıyordu ... Hiç bir uyarıyı ve  ricayı  umursamadan. Üstelik bir kadını da ısırmış. Sabıkalı!

Bir kandil günü, akşam üzeri.... 
Doberman yine  sokağı turladı bir kaç kere...
O akşam Köfte kızım yemeğe  gelmedi; çağırdılar, aradılar.  Yok, yok...
Ertesi gün onu karşı kaldırımın otları arasında boynu kırılmış bir halde buldular.
Köpeğin anne ve babasıyla tartıştılar bayağı ... Doberman iki gün önce de Melül' ü ağır yaralamış, kuyruğunu kopartmış. Ama  Melül; o gezintideyken onun bahçesine  girmiş, suç biraz da Melül' de diye o zaman pek bir şey dememişler.
Fakat bu sefer kavga çıktı, köpeğin babası öyle bir şey dedi ki;  yıllarca unutmadılar bizimkiler:
- Mesele bir kedi mi?  Siz isteyin, ben size 50 tane kedi getireyim!!!
İyi o zaman, benim annem babam da  o dobermana kısas cezasını versin!. Sana istediğin cins köpeği getirir babam, meslek icabı gayette kolay onun için. Sorun değil yani!
Ama  şokta oldukları için bu cevabı yapıştıramadılar onlara maalesef!

            O günden sonra; o doberman benim en büyük düşmanım oldu.
            Fakat  ben de onun kabusu oldum. Bu sokak sınırları içinde tabi. 
Babaannenin bahçesinde,  onu en güzel gören  noktaya konuçlanıp, sürekli göz hapsine aldım.  N. Amca, hep benim orada fare avlamak için gözcülük yaptığımı zannetti.

Halbuki ben, bütün mahalleyi o dobermandan koruma misyonu üstlenmiştim!

 Bunu bir tek annem anladı. Bir akşam biz hepimiz annemin peşinde dolaşıyorduk. Bizim sokağa girdiğimizde, onun yine salık olduğunu gördük. Annem ve ben yanlarındayken diğer pisiciklerin korkmasına sebep yoktu tabi ki!

 Annem söylenerek köpeği yakalayıp bahçesine sokmak için hızlandı. Fakat köpeğin bizden yana dehşet içinde bakarak, kaçtığını görünce şaşırdı. 

Çünkü köpek o esnada anneme değil, sağ yanına  ve biraz aşağı doğru bakıyordu. 
Yani bana! 
Annem kafasını çevirmesiyle beni gördü.  Dört patisini açarak köpeğin üzerine uçuşa geçen beni.
O köpek benim tırnaklarımın tadını çok iyi biliyordu. Korkup sokaktan kaçınca peşini  bıraktım. Hemen arkadan dolaşıp bir daha geldi, yine kovaladım.  Bir daha! 
Annem bana kızdı; neymiş o içeri sokup, kesin çözüme ulaşacakmış ta, ben korkutup kaçırarak engel oluyormuşum.  
Ya bu insanoğluna hakikaten yaranılmaz! 
Bıraktım ben de, ne istiyorsa yapsın! 

 Neyse köpeği  soktu yuvasına, bahçesine. Kapısını mahsus büyük bir gürültüyle  kapadı,  bir de  üstüne üstlük  o kapı demirlerini zangır zangır şöööyle bir sallayıp daha çok ses çıkardı. Hırsını kapıdan çıkarmış.  Halbuki en büyük hırs benim tırnaklarımla çıkardı ya!

 Neeeysee!
Sahipleri  'bu seste ne' diye balkona koştu tabi! Gıklarını bile çıkarmadan baktılar öyle. Onu güya biraz daha geç saatte, gizli gizli saldıkları ortaya çıkmıştı çünkü!
Annem onlara hiç kafasını ile çevirmeden, mağrur bir edayla yürüdü geçti!  
Peeh kimin annesi o?  'Hem anasına bak kızını al' diye boşuna dememişler! 

Bir de üstelik onu serbest bırakıp eve giriyorlarmış,  hatta annem arabalarına binip gittiklerine bile şahit olmuş. Yani anlayacagınız, daha bir çok sefer  annem bu köpeği yakalayıp içeri soktu  ve demir kapıları çarptı ama nafile!
      
 Şunu da özellikle belirteyim ki, bizimkiler bu köpeği seviyordu maalesef!
Ben köpeğe çok kızgındım, onlarsa sahiplerine.
Köpek de onları çok seviyor, önünden geçerken topunu ağzına alıp getiriyor, babamla, annemle oynamak istiyordu.

Ama bu süreçte; Köfte kızın doğumundan üç ay sonra ben yine doğurdum tabi. Annemin kediden çok korkan bir arkadaşının misafir geldiği gündü. Ben pencerenin dışındaki sıcacık, kocaman kutu yuvamda 4 yavru doğurdum. 
Annem arada geliyor bakıyor, bende ' bu benim özelim, çekil git' diye maavwlanıyordum. 
Biz insanların oyuncağı değiliz, bize sahipte değilller asla! Biz bu işi kendi kendimize beceririz ve o esnada rahat bırakılmayı tercih ederiz. 
 devam edecek...      Pisi pisi Julia-2
 


12 yorum:

  1. hhii merabaaggggg neler olmuuusss kimler gelmiiiis buralaraaa juliaa ayyh pardon Pisi Pisi Julia .)
    ehehe tamam tamam soylenmesin pisi pisi julia :)

    o genis mermerli pencereyi kafamda canlandirabildim sanki ne de guzel duruyodur orda, hem guneye hem sokaga ahhh ah

    "Kızardı bana "vücudunda sadece sol patin yok, biraz da başka yerlerini temizle" diye. Ee ben de bir de sağ arka patimi uzun uzun yalardım. Yeter bence." ahahshahsha hey yarabbim :)))

    Cüncüre laf yoook hşşş aloo :)

    hhii sen sallama tabii oooh yerim solPatini ;)

    ahh o kahverengi sulari sorma hic :/

    oohhh Zıpzıp'a milyon tane opucukler burdan, Rabbim hepinizi ama hepinizi korusun saglikla uzun uzun ömürlerle..

    hhiihihih senin insan annen dunyalar guzeli annen ki, biz de bayilioruz ki ona Allah canına, ailesine, sevdiklerine, siz kizlarina ogullarina uzun ömürler sagliklar versinnn (amin)

    Maydanoz..
    ah..
    ..

    Zıpzıp?..
    ahhhh..
    :'(
    ..

    annelik hep biraz suçluluk duygusu, hep biraz eksiklik duygusu degil midir Pisi Pisi Julia'm..

    hem olsun görsede görmese de, anneniz yanınızda ya, hem merak etmeyin bizlerinde çoğu zaman gözleri kapalı hemen herşeye..
    keske sizin kadar iyi görebilsek, saf temiz olabilsek..

    ahhhh o köpeklerini salanlar, salaklar! köpek bilmez siz bilmezsiniz, ne diye müdahele etme geregi duymaz bu insan dedigimiz bencil yaratık !

    !!!!!!!!

    TUYLERIM DIKEN DIKEN OFKEMDEN
    "- Mesele bir kedi mi? Siz isteyin, ben size 50 tane kedi getireyim!!!"
    bu nedir ya bu nedir!!
    iyi o zaman kendi insan cocugunu versin bana bacaklarindan asagiya sallandirayim boynunu zedeleyim (bak hala vicdanliyim kirilsin demiyorum) sonra istesin ben ona yeni bi tane yapip vereyim
    boylesini de kabul eder heralde?
    AŞAĞĞILIK ŞEREFSIZLER!

    aman aman aman nolur aman diyeyim dikkat et köepk bilmez sahiplerine anlatamazsin nasil bilmemnecocuklugu yaptiklarini! aman dikkat et :(

    aaaay kalbime indiricektin ay bırak tabiii o dana kıvamında itle nasil basedicen allah esirgesin anne onun hakkından gelir gerekirse kuyrugundan sallayıp fırlatır bile o ofkeyle sen karismaa be pisi pisi Julia'm oof
    ahsha gerci suratına dogru soyle bi tırnaklarının tadını yeseydi iyi olurmus ya neyse uyma sen itYavrusuna :/

    hhmmm ders I isteee yakaladim bir minik enstanteneee;

    "Annem arada geliyor bakıyor, bende ' bu benim özelim, çekil git' diye maavwlanıyordum.
    Biz insanların oyuncağı değiliz, bize sahipte değilller asla! Biz bu işi kendi kendimize beceririz ve o esnada rahat bırakılmayı tercih ederiz. "

    ps: daha mia dogurmadi dogursa yaklasmicam kapida nobet tutucam gizli gizli :/

    pff hadi bakalim diger sayfaya gecelimmmm

    mmuucckks burnusunun uzerine .)

    YanıtlaSil
  2. ayrica da tipini yerimmmm!

    maşallahlar olsunnnnn sana hepinizeee

    YanıtlaSil
  3. :) julia'nın tırnaklarını tatmış zaten. Korkuyordu bizim cadı kızdan. :)
    Köpeği değil ama sahibini sallandırmayı cidden istiyorum bak. :(

    YanıtlaSil
  4. sen sallandirma ben hallederim bu stresle bana da iyi gelir hastanenin onune birakir kacariz sedyesine de nkadar kedi kopek tavsan kaplumbaga var hepsini koyar paket yapariz !

    YanıtlaSil
  5. aferin kaka julia !
    annene solciem gelince eve almasin seni
    bk var gitmisin git git o fareler kicini basini kitirdatsinda anneeaa diye kos kapiya
    ppeeeh
    mikrop
    doneceksi,n biliyorum !
    hissediyorum donucen ama donunce gozume gorunme buralarda :(
    ah be kizim ah be guzel gozlum nurumun acisi ahhh ah
    geri gel !!
    hayirlisyla ugurlusuyla sag salim geri don !
    nolur

    YanıtlaSil
  6. Canımsın ya :)))
    denetleme bölümünde yorumu okuduğumda sen sallandırma ben sallandırım diye Julia ya diyorsun sandım.:)
    Sana cevabı yazdığım çok olmuş ya unuttum tabi. Şimdi burda görünce yorumda ne dediğini anladım. Aay bir de hastahane önüne bırakıcaz heee. Allah iyiliğini versin. :))

    Bir gün kavuşacağım inşallah yürekten inanıyorum buna. :(

    YanıtlaSil
  7. evet kavusucaksin bak gorursun aaa diye kalicaksin hemde o sokla gorursun gorursun
    ama o gorunmesin walla kuyrugundaki btun tuyleri teek teeek olcam aglaya gule ooffff!

    YanıtlaSil
  8. Juliayi bulsak var ya salincaga koyar sallarim walla aklima dustu gene heh zaten kafamda binbesyuzelli adet kedigil vardi sayende ve sayemde julia da iyi oldu smdi dusun dur lolla heh

    YanıtlaSil
  9. Deli kız, ben burayı daha çok şimdi olmayan kedileri anlatmak için açtım. Şimdi sen hepsinde hasta olacan diye yazmaktan vazgeçeceğim sonunda. :(
    Mesela dün..

    YanıtlaSil
  10. Ama Julia nın tüylerini beraber yolarız bak
    Hele bir gelsin o pis cadı.

    YanıtlaSil
  11. LoLLa "Pisi Pisi Julia'm" kaydınıza yeni bir yorum yaptı:

    ahahah allaaam bu kadar duygusalken ben iyi oldu buna da ağladım super oldu off :( :)

    neyse soru sormicam henuz :) yorumunuz icin cok cok tesekkur etmek istedim, inanın kedisi doğurmak üzere olan bir kucuk kadinin kalbini icini ferahlattiniz bir nebze bile kocaman bir nefes aldirdi .)
    en azindan yalniz degilim simdi, sizin yorumunuz var, yasadiklariniz deneyimler var .)

    tekrar tekrar tesekkur ederim ilginiz icin .)

    haberlesmek dilegiyle, gelismelerden ozellikle sizi ve ara ara blogta haberdar ediciim insallah basimiza bisey gelmez :)

    sevgiler gulucukler tebessumler .)

    lOllA .)

    LoLLa tarafından Kedili Teyze bloguna 16 Ağustos 2013 23:58 tarihinde gönderildi

    YanıtlaSil
  12. LoLLa "Pisi Pisi Julia'm" kaydınıza yeni bir yorum yaptı:

    ya biliorum manyak gibi eski blogunu okuorum, bisey okudum canin yansa da yanmasa da sorucam affet nolur :(

    haziran 2007'de yazdigin bi konu var isye Yaman Benek :(
    Lulu'nun bebeklerinden,
    noldu? tum yorumlari okudum ama en son biri sormus ya hani sormaya korkuyorum demis ya hani, iyilesiyodu aslında yani okudum bulamadım noldu ya iste gitti mi bebek :((((

    LoLLa tarafından Kedili Teyze bloguna 17 Ağustos 2013 04:26 tarihinde gönderildi

    YanıtlaSil

Miyaaaavv dedi kedilerim :)