2 Ağustos 2013 Cuma

Ara nağmesi





    Hııım, kedilerin dilinden hikaye anlatacağım dedim ama ilk önce benim konuşmak istediğim bazı konular varmış sanırım blog.:))
  Kedi sahibi olmak ne demektir diye Google amcama sorarsanız karşınıza bir yığın sayfa çıkar muhakkak. Ya da kediden neler öğrenildiğine dair bir sürü yazılar.
    Ama ben bunlardan bahsetmiyeceğim, ben nelerden muzdaribim onları yazacağım sevgili blogum.
İlk olarak  Minti gibi çok akıllı cadıların  3. kat penceresinden bile girebilmesinden dolayı yazın cam açamamaktan 
 muzdaribim :)
  ( Bak Minti efendi; sebebsiz yere sağlıklı hayvanın kısırlaştırılmasına çok karşıyım bilirsin. Ama sen bu yüzden toplarını kaybetmeye doğru gidiyorsun bak, sonra söylemedi deme. Ondan sonra biz mis kokularından yana  rahat  fakat sen eksik olacaksın. İyisi mi gel sen terbiyeli terbiyeli biz kapıyı açınca gir ve yemeğini ye git.)

     Sonra efendime söyleyeyim  'gelirim senin evine ama o kedileri at!' diyen dost!lardan
  çok muzdaribim.

  (Onlar emretsin yeter, ben hemen sevdiğim bu canlardan vazgeçerim bak.)
Korkuyu anlarım ve insani duyguları asla alaya almam, hafif görmem.  (bu anlayışıma iğrenenler dahil değil) Bana sadece korktuklarını söyleyenler 'canım' dır. Zaten istemeyene kesinlikle hiç bir  kediyi yanaştırmam.  'Hee hee hee korkacak bir şey yok, al bak gör' diye kimsenin kucağına kedi fırlatmam yani. Beni tanıyanlar iyi bilir ki asla böyle biri değilim.  Annemin kızıyım yahu, bizde misafir çok kıymetlidir! Eeee daha ne?

 Sonra sonra 'aay araba altında kalıyorlaaar, hemencecik ölüyorlar diye yakaladığı -dişi, erkek- hayvanı  kısırlaştıran hayvansever!lerden
 muzdaribim. 

    O yavruların ömrü  o kadarmış, onları Yaradan ne kadar ömür verdiyse o kadar yaşar.  O da onların nüfus planlaması.
   Zaruri durumlar vardır kısırlaştırmayı mecbur kılan, sağlık gibi , sürekli evde bakılan hayvan gibi  ya da bahçesinde çok yoğun nüfusa yetmeye çalışanların bakım sıkıntısı mecburiyetleri gibi durumlar söz gelimi. Hayvansever  olmak, hayvanların hayatına bu kadar müdahale hakkını vermez bize.          

    Şimdi bana  'hepsi ölmüyor, sakat kalıyor'  diye karşı çıkacaklar olur tabi.  Kediler hakikaten 9 canlıdır, ne kazalar gördüm ben. Kendini yalayıp , güneşe verip süper iyileşiyorlar.  Bir gözü kör, ayağı topal ya da kuyruksuz.  Bir çok durumda yaşamayı beceriyorlar onlar. İnanın, insanın müdahelesini gerektiren durumlar çok seyrek oluyor. Bize düşen ulaşabilecekleri  noktalara su, yemek koymak; ötesine fazla karışmamak.       

Asıl insanlara fazla alışıp güvenenlerin başı dertten kurtulmuyor.  
 Bunca yıldan sonra bunu öğrendim ben...:(
   Kimisi de var evde bakmak için bir hayvanı sahipleniyorlar ve kısırlaştırmaya çok ama çok karşılar. Ya bir de  bunlar var blogum ya. Ee peki doğasını yaşamaya izin ver o zaman. Aa yook yavru ile uğraşamazmış. O süreçte hayvanı hapsediyor iyice müthiş eziyet yani. (Kedi ya da köpek farketmiyor, erkek hayvana da bunu yapıyorlar!) Ya da haplarla kızgınlığını bastırıyor. Bu da hayvanı sonunda kanser yapıyor büyük acılara sebep oluyor. Ne oldu hani sen çok seviyordun o hayvanı???
 Diyorum ya insanın eline düşen yandı.......
(Tabi bir de sadece sahibi olduğu tek köpeğe evin bir numaralı sevgilisi sayıp, diğer bütün hayvanları pislik olarak görenler var. Onlar ayrı bir tahammülsüzlük konusu. Onlar için ya yeni bir ara nağme yazısı yaparım, ya da bir ara gelir buraya eklerim. )

  Aaaaaa en önemli ızdırabımı anlatmayı unutuyordum nerede ise! Kim daha çok kedi sever????
Aslında bu birinci sırada olmalıydı ya, neeeeyse...
Herkes bana sürekli bunu ispat peşinde...Tamam güzel kardeşim, taaa çocukken dedenin bahçesinde bir kere el sürebildiğin  yavru kedi (hayatında tek kediyle teması bu yani) çoook tatlıydı. Ee çünkü hepsi tatlıdır.. Ama seninki benimkilerin hepsinden daha tatlıydı kabul. Ve sen bu yüzden benden daha çok hayvanseversin. Ol keşke benim hiç bir itirazım yook!
Anlaşıldı değil mi blogum, bir de bu güruhtan çoook 
muzdaribim.
Bir de bilse benim şu arızalı tipleri een tatlı bulduğumu.:))))
        
(Tek başına yanlız, hep mücadele dolu bir hayat süren yaşlı erkek kediler bunlar.
 Suratları çetele gibi katıldıkları savaşların izlerini taşıyan serserilerim benim onlar.
Sanırım bunu öğrenseler bana iyice deli gözüyle bakarlar ya, çok ta umurumdaydı! Peeeeh..)

 Hııım, ve de bahçede   yemek bekleyen bütün cadılarımın ben çıktığım an günlerdir yemek görmemiş gibi üstüme saldırmalarından! o sırada birbirlerin tahammülsüzlüklerinden
                   muzdaribim bir de bak.:((
   
   Ev halkı her zaman yemeği kapıdan biraz uzak, geniş nokta da yemek vermemi isterler fakat oraya kadar yürümem imkansızdır. Halbuki bahçede sürekli yemek var ve asla tam  olarak aç değiller.
 Hani 'kedi huyudur, gözü doymaz' diye bu cadıları aklamaya  çalışsam  da diğer çok sayıda kedi besleyen arkadaşları gözlemlediğimde, hiç birinde böyle manzara ile karşılaşmıyorum. Üstelik bu durum önceki evimde de böyleydi, bu evde de aynı.
Bu konu da: "en sevdikleri yemekleri verdiğim için mi  böyleler" diye çok düşünsem de....Sonuç olarak sanırım ben yemeğe karşı daha istekli ve hırslıyım ve bu durum benim yansımam diye karar verdim.
Kendimden muzdaribim. :(



4 yorum:

  1. Seni Seviyorum Salihacigim.
    Bu kisimdaki yazında guldum, kafa salladim, onayladim,ve her bir yazdigina kesinlikle katildim ve bir de yasli erkek kedilerde yuzu cetele olmus dedigin mucadeleci neler cekmis kedilerde gozum yasardi.... Burda da var bir tane baktigim yuzu facali. Kiyamam hicbirine.
    Gonlu Guzelim, gonlunden gecenlerin hepsi olsun Kedili-Melek-Teyze.
    Sevinc

    YanıtlaSil
  2. benim annem bu ya "lolla kedilerini at gelirim evine tatlim"
    hadi minnosum at su hayvanlari koca bulamicaksin"

    e anne yani ama b, gelme zaten ya bi gelme ben gelirim sana demekten bikmadim simdi hageden ben gidiyorum :)
    bide su kisirlastirma olayina benim kafam hep takili;
    simdi 3 kedi bebegim var yani 1 yaslar doldu, bildigin uzere birinin bebeklerini beklioruz sonra kisirlastiricam,
    da soyle bisey vardi aklimda sokaga salamam ben olurum kapilarda surunurum verem olur hastalanirim uzuntuden gelmezse biri dedim, sokaga birakamam cunku petshoptan anneden nerdeyse 1aylikken ayrilmislar hastalanirlar dedim birakmadim, dogurmasalar kucucuk hayvanlar dedim ciftlesmeleri lazim kizginlik mahveder yoksa onlari dediler annelik haklarini ellerinden alma gunah yazik bi kere anne olsun kizlar sonra kisirlastirirsin dediler :/
    simdi ona peki dedim
    ama iste iyimi, yaptim kotumu bilmiyorum
    yazdigin gibi hem sokaga salamiorum, hem anne yapiorum sonra aci cekmesinler diye kisirlastirmak istiorum :/
    ne zor bi kararlar bunlar ya :/

    gittim burdan ehe .)

    taam soz kendimi beynimi aklimi tutucam baska bisi yazmamaya calisicam :/

    mucks

    YanıtlaSil
  3. tamam yazmicam dedim ama bisi anlaticam,
    yazdin ya evindeki tek kopegi tek sahibi sevgilisi sanip digerlerine pislik gibi davrananlar diye;

    ben sevgilim dovdum biliomusun :)
    muhtemelen hak vericeksin okuyunca;

    simdi efendim bunun evinde son model her yerde safkan diye ovundugu boburlendigi bi iran kedisi var,
    bende de o zamanlar kopeklerim var, hersey yolunda oldugu zamanlar,
    neyse aaa bi gun geldi bana, maça bebeğim de bunun bacaklarina zipliyo sevdirmek icin kendini, bu yuz vermeyince de hircinlasiyo tabii,
    aman allahim bu erkegim diye gecinen kendini insan sayan mahluk benim Maça'ya bir tekme atti ama nasil biliyomusun hayvan vikledi koseye kacti
    senmisin bunu goren, o şoku atlattım ayaga bir kalktim tuttum tırnaklarimla boynunun o insan etinden, tirnaklarim gecti boynuna resmen
    kalk kalk dedim sktir git simdi elimden kaza cikicak sen kimsin lan hayir bana bi soyle sen nesin ne saniyosun kendini kime vuruyosun sen lan dedim sktir git dedim
    tabi o soka girdi noluyo ya diye ayaga kalkti bisey oldugu yok gisiyosun seen simdii siktirip gidiyosuuun bu evden ben seni gebertmeden dedim kolumu tutuyo tabi boynuna gecirince tirnaklarimi,
    artik allah o anda bana nasi guc verdiyse o ofkeyle kolumu bi silktim nasil olduysa kolu burkuldu bende bacaklarinin arasina diz attim tekme bu oluyo siktir git dedim

    ay simdi bile ofkeden tuslari kiricam dusun

    allah korusun gercekten insan olanlari bizleri, insanciklardan insandan sayanlardan kendilerini..

    YanıtlaSil
  4. Sevinç'im canım asıl sen benim meleğimsin. Kendi gönül Zenginliğini bende gördüğünü zannediyorsun. Allah'ım hakkında hep hayırlar nasib etsin. :)

    Lola kızım, evdekileri kısırlaştırmak en iyi çare. Anneni de ufaktan ufaktan alıştırmalı, ne güzel olur ah ah. :)
    Koccaaammmaan ellerine sağlık. Oh olsun ona aman klavyeye dikkat. Ne güldüm buna. :))
    Amiiin amin.

    YanıtlaSil

Miyaaaavv dedi kedilerim :)