30 Ağustos 2013 Cuma

Pisi pisi Julia 2

Ve köpeklerimiz
Hııım, nerede kalmıştık?
Benim dört yavrumun yanına bir de Carrefour hanım geldi. Zaten ben bahçeye emzirmek için bir uzanıverince; annesini emmeyi bırakmış başka ergenler de  gelip mem.eme yapışıyordu. Hayır bu milli annelik görevi bizde ırsi midir  nedir?
Lulu gibi kapris yapmayı beceremedik gitti!
Bir ay sonra bir de Yağmur bebek çıktı başıma, üstelik bu hanıma evde özel servis yapıyordum.

 Annem  benim kendimi iyi temizliyemediğimi iddia ediyordu ya; benim dilimde dezenfektan    özelliği olmadığını düşünür oldu iyice. Çünkü benim bu yavrular da göz problemli oldular.
Annem  benim  tükürüğümü hep tahlil ettirnek istedi, bir türlü ona sıra gelmedi.
Gözlerini ben yaladıkça mikroplandırıyormuşum bahanesi ile  beni kısırlaştırdılar. Bu  konuda bize fikrimizi soran olmuyor maalesef. Benim bedenim, onların kararı.



                                                                    (Julia'nın pasaklı günleri)
   Bir akşam annem ve babam sahile doğru yürüyüşe çıktıklarında bende  peşlerine takıldım.
İki sokak aşağısı zaten. Sahilde gezintiye çıkmış bir kaniş  bana doğru koşunca, annem hemen beni kucağına aldı. Kanişin sahibi de koşup onun tasmasını takarken, anneme  merakla "kedinin  cinsi ne " diye sormaz mı? Hani ancak cins olursan kurtarılmaya  değersin yani. Gece gece benim Türk sokak kedisi soylusu olduğumu anlamadı sanırım!

  Bizimkilerin hiç cins merakı yok.  Benim tanıdığım ilk köpekleri kulağı kırık  bir kırmaydı, ondan önceki köpekleri de hep öyleymiş. Bu köpek -Şavi- kız peşinde gezerken kayboldu. Çok eğitimli olduğunu farkeden çalmıştır diye, ne kadar çok aradılar onu.
Şimdiki köpekleri ise, delikanlı oğullarının ısrarı ile alınmış rotweiler. Yok petshoptan almadılar ve annem kesinlikle kuyruğunu kestirmeyeceğini şart koşarak razı oldu. Adı Roza.
Amaaan; biz hiçbirini sevmeyip, onları sinir etmek için elimizden geleni yapıyoruz.  Yine de bize dokunmuyorlar.
Şavi


Roza
  Başka bir gün öğle vakti, sıcaaak... Annemin peşine yine takıldım, sahile indik. Ama bana sürekli
"Sen geri dön. Benim kısa  bir işim var, hemen geleceğim" dedi, fakat ben dönmedim.
 O sıcakta ben yavaş yürüyorum, hızlanmak için beni kucağına alıyor. Karşıdan bir insan gelince atlayıp bir arabanın altına kaçıyorum, ki ben hep öyle yaparım. Annemin kucağındayken yanına biri yaklaşsın, tırnaklarımı çıkarıp aşağı atlarım. Bu arada istemeden annemin canını acıtırım.

Neyse işte annem yine "sen eve dön" diyerek yola devam etmek istiyor.
Evet bu mesafeden rahatlıkla eve dönebilirim, ama o gün canım onunla beraber gezmek istedi işte , Allah Allaah! Arabanın altından "bekleee" diye sesleniyorum. O insan gidince çıkıyorum, devam ediyoruz.
Gezinti bitti bahçeye döndük; benim dil bir karış dışarıda, bir fenayıım!  Güneş çarpmış meğer, hemen bahçede hortumla başımı filan yıkadı.  "Beş dakikalık işimi ne kadar uzattırdın " diye  bir  yandan kızıyor, bir yandan yıkıyor. Halbuki kediyiz, su sevmeyiz değil mi? Bir hoşuma gitti ki. Hiç itiraz etmedim, iyi geldi yani!
Bu sahil gezilerine mim koyun. Döneceğim.

Konudan konuya atlıyorum ama dobermanı unuttuğumu sanmayın. Biz bir akşam yine annemin peşinde dolaşırken; yok korkmayın köpek serbest değildi o esnada. Ama onun bahçesinin önünden geçiyorduk, yavrulardan biri o tarafa doğru bir hamle yapmış. Annem de  onu durdurmak için ayağını yere vurunca köpek öfkeyle bir havladı. "Hayıır!  Sen anneme nasıl laf edersin?" diye ben bir sinirlendim, onun bahçesinin içine doğru hücuma geçtim! Annem çığlık atarak beni zar zor yakaladı.
"Deli kız, gözümün önünde kendini paralattıracaktın! Köpek bu yani, senden korkuyorsa da bir yere kadar!  Demir parmaklıkların ötesine geçince imkanı yok, seni kurtaramazdım" diye nasıl kızdı. O koca totosuyla atlayamaz  ki yüksek parmaklıklardan. Ama onun çığlığını duyanların da ödleri kopmuş meğer, kih kih kih.

 Babam "bu kızın başına bir şey gelecek Allah muhafaza. Bu köpeği saldıkları saatlerde eve sokalım" demiş.
Öyle yapmaya başladılar fakat bunu kedice de bir anlamı yok ki! Benim anladığım şu:
"Bu ev artık benim. İstediğim gibi girip çıkarım." Bu kadar yani.
Öyle de yaptım.

  Kesinlikle yaz mevsiminde; hele ki gece, o beton duvarların içine girmedim mesela. Dışarıda ağaçların altında serin köşeler bulup yatmak varken; deli miyim ben, evde yatayım?  Onlar her biri bir pervaneyi yanına koyup, serinlemeye çalışsınlar. Ben gece dışarıda püfür püfür yatar, keyfime bakarım.
 Hatta gece yarısından sonra asfaltın ortasına yatıp şarkı da söylerim. Tabi ki kendi bestelerimi. Şarkılarımda 'miyav' sözcüğünü  hiç kullanmam mesela. . Klasik kediceye benzemez güftem, bana özeldir.

İlk yağmurlar başlayınca da " eve alın beniiii"  diye hemen pencereye yapışırım bakın.
 Fakat annem evde yoksa hiçbir güç beni evde alıkoyamaz. Bunu babam çok iyi bilir. Ben uyurken filan gezmeye gittiği zaman, hemen farkeder ben de derhal evden çıkarım. Bu da bilinsin yani.
 Devam edecek...  Pisi pisi Julia 1 

                                Pisi pisi Julia 3
                     
             Efendim bu fotoda; hem ben, hem yavrum karnımızı doyuruyoruz. Noolmuuş? :)






4 yorum:

  1. ahahshshshshahhshhhahshha karnim agridi kendi kendime guluyorum deli gibi "Hayır bu milli annelik görevi bizde ırsi midir nedir?"
    aahhsauhauah yerim anneligini anneni aahhshhaha sipaaa

    ppfff deme oyle senin bedenin yavrucum da ama yani masallah sanada zarar be kuzum
    hadi hadi senin iyiligine bunlar hih

    pasakliligini isiririm suratini yerim ! :)

    aynen anca cins olursan dikkat cekersin, veterinerler ilgilenir bizde de 3 tane kedik var, biri iran sasha ve mia sarman kırma, millet hemen pasaya gidiyo ya sinir oluyorum nasil hirslaniyorum anlatamam :(
    neyse
    cinsler cins oluyo zaten sttiret :)
    laf aramizda anneye sakin soyleme ama bende burda gordugum minnakTekiri alicam dayanamicam mia dogum yapsin da hayirlisiyla kihkikih :)

    bide simdi bisi sorucam burdan musaade edersen annecigine: bazi kopeklerin kuyrugunu niye kestiriyolar sahi? dobermanlarin da kesiliyo goruyorum hep saglik nedeniyle mi daha urkutucu gorunsun diye mi?

    oooof julia ooof pisi pisi her satirda yuregim agzima geliyo yaa sen neden atlarsin oyle o danaKiliklinin ustuneee oooof
    hheeh atlayamaz nasil atlar hemdee sinirlendirme be yavrucum sunu ooff

    "Hatta gece yarısından sonra asfaltın ortasına yatıp şarkı da söylerim. Tabi ki kendi bestelerimi. Şarkılarımda 'miyav' sözcüğünü hiç kullanmam mesela. . Klasik kediceye benzemez güftem, bana özeldir." yeriiiiiiiim tipiniiii sesiniiii miayvınııııı herseyleriniziii kuyyuklariniziiii maşallaahhhh

    hadi devami nerdeee ppff :/

    YanıtlaSil
  2. bu tatlı blogta cok guzellıkler paylaşacağız bılıyorum:)

    YanıtlaSil
  3. ahasuahua bilinme mi

    yaaaw ;)

    severim tipiniiiii masallahhh

    YanıtlaSil
  4. Aay sırf estetik! İçin kestiriyorlar. Avrupa da yasaklanmaya başlamış. Darısı ülkemin başına. :(
    Maişallah demeyi ihmal etmemen beni çok sevindiriyor. Teşekkür ederim. :)
    Öykü' cüm teşekkür ederim. :)

    Ooy kuğum beniiim. Canımsın. :)

    YanıtlaSil

Miyaaaavv dedi kedilerim :)